Rond 1860 richtte Edouard Heuer het naar hem genoemde horlogehuis op. Niet veel later kwamen ze met het eerste chronograafhorloge op de markt. Vanaf dat moment stond Heuer bekend als HET sporthorloge-merk en werden ze gevraagd voor de tijdmeting van de Olympische spelen van Antwerpen(1920), Parijs(1924) en Amsterdam(1928).
Al vanaf het begin van hun bestaan had Heuer altijd veel aandacht gehad voor reclame en marketing. Er is dan ook verschrikkelijk veel folder- en advertentiemateriaal beschikbaar. Hier een paar voorbeelden:
De Heuer Silverstone is voor het eerst te zien in een folder uit 1976. Nu, meer dan 30 jaar later, is er een re-editie van gemaakt. Dit in navolging van de Monaco, Carrera en Autavia.
Zowel in het verleden als het heden wordt de relatie gelegd met autoracen. Al begin 1900, 1911 om precies te zijn, werden er stopwatches gemaakt voor in de auto’s. Deze dashboard klokken zijn nu een “must have” voor iedere sport auto fanaat.
Voor de horloge liefhebber gaat er niets boven een echt HEUER. Na de zwarte Quartz Crisis investeerde TAG in Heuer wat resulteerde in het nu beroemde TAG Heuer. De link met TAG is heden ten dage niet meer, de naam is echter blijven bestaan. Allicht dat het merk nu ooit terugkeert naar het mooie Heuer? Wie weet..